01 / 0

Müşteri Segmentasyonu

Müşteriyi elde tutmak etkili iletişim gerektirir.
Doğru kitleye, doğru mesaj...


Doğru yapıldığında, müşteri segmentasyonları, iş yapma şeklinizi tamamen dönüştürme ve daha fazla gelir elde etmenize destek olma gücüne sahiptir.

Hitap edilen pazarı benzer davranış, ihtiyaç ve beklentilere sahip müşterilerden oluşan homojen alt pazarlara bölerek, pazarlama strateji ve faaliyetlerini bu alt pazarlara göre farklılaştırmayı hedefleyen bir modeldir. Müşteriyi daha iyi tanımayı ve müşteri trendlerini kolayca takip etmeyi sağlayan, doğru hedef kitlelere doğru yöntemlerle giderek, kitlesel pazarlamanın hedef kitlede olan olmayan herkesi hedeflemesinin yarattığı yüksek maliyetlerinden firmaları kurtarmayı amaçlayan önemli de bir araçtır.

Segmentasyonun özünde müşteri verisi vardır. Müşteriler ile olan ilişkileri düzenlemenin ve yönetmenin kolay bir yoludur. Müşteri segmentasyon süreci, pazarlama, hizmet ve satış planını çeşitli müşteri gruplarının ihtiyaçlarına göre ayarlamaya ve marka sadakatini ve müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olur.

Müşteri segmentasyonu, markalara müşteriler arasındaki ortak kalıpları ve farklılıkları anlaşılması konusunda yardımcı olur ve;
• Kampanyalardan daha iyi sonuçlar almak ve yatırım getirisini artırmak için daha hedefli kampanyalar ve reklamlar oluşturmaya,
• Müşterilerin ihtiyaçlarını ve sorunlarını daha iyi anlayarak, daha iyi müşteri hizmeti ve desteği ve daha iyi bir deneyim sağlamaya,
• Kişiselleştirilmiş içerikler ile, müşterilerin markaya olan sadakatını artırmaya,
• Değerli müşterileri tanımaya ve farklı hizmetler sunmaya,
• Spesifik ve etkili ürün ve hizmetler üretmek ve sunmak için yeni fırsatlar bulmaya yarayacaktır.

Think Aloud olarak yaptığımız segmentasyon araştırmalarında verileri ortaya çıkarmakla kalmıyor, markalar için olası tıkanma noktası olan “segmente edilen müşteri kitlelerine yönelik aksiyonları belirleme” aşaması için pazarlama ve iletişim önerileri de sunuyoruz.