01 / 0

Kalitatif Ve Kantitatif Araştırmalar

Kantitatif araştırmalardan ve kalitatif çalışmalardan elde edilen veriler, güvenilir veri sonuçlarını doğru pazar ve tüketici içgörülerine dönüştürür...

Kalitatif Araştırmalar

"Hikayeler verilere hayat verir ve veriler hikayelere itibar kazandırır..."

Daha derin motivasyonları ortaya çıkarın ve müşteriniz hakkında bütünsel bir anlayış kazanın.

Kalitatif ekibimiz, butik proje tasarımları ve markanızın büyüme adımlarına destek sunacak strateji önerileri ile iç görü dedektifliği için çalışır. Uzmanlarımız insanlara odaklanır, müşterilerinizin motivasyonlarını açıklayan gizli kalıpları bulmak için çeşitli bakış açılarından yararlanır.

Ölçülemeyen verileri toplamak için yaptığımız kalitatif araştırmalar genelde, davranışları, düşünceleri, niyetleri, dilekleri, duyguları ortaya çıkarmak içindir. Cevaplayan taraf ile daha uzun bir ilişki kurulurken, esnek bir çalışma imkanı sağlar. Bu da bize daha derinlemesine bir bakış açısı ve araştırma sonucu çıkartır. Bu yöntemde davranışları ölçmeyiz, amacımız davranışların anlaşılmasını kolaylaştırarak hangi değerlerin tüketiciler için anlam ifade ettiğini ve markaların onlara hangi yöntemlerle ve hangi ses tonu ve mesajlarla ulaşabileceğini ortaya çıkarmaktır.

Kalitatif Araştırma Modelleri
-Kapalı Odak Grupları
- Yaratıcılık Atölyeleri
-Drama Bazlı İç Görü Çalışmaları
-Mizaç Teorisine Göre Müşteri Profilleri
-İl DNA'ları ve Stratejik Yaklaşımlar


Kantitatif Araştırmalar

Kantitatif araştırmalar ile kalitatif yapılan çalışmalardaki veriler, güvenilir data sonuçlarını doğru pazar ve tüketici iç görülerine dönüşür. Her nicel pazar araştırması çalışmasındaki binlerce veri noktası içinde, genellikle yeni düşünceye ilham veren ve bir markanın yönünü değiştiren veriler vardır. İşin püf noktası, onları bulmak, vurgulamak ve anlamlandırmaktır.

Hedef, araştırılan konuya ilişkin, evreni temsil edecek örneklemden sayısal ve genel sonuçlar elde etmektir. İstatistiki ve matematiksel analizlerle, araştırma evreninin araştırma konusu hakkındaki fikrinin yönü sorgulanmakta ve araştırılan konu hakkında yoğun ve derinlemesine bir analiz yerine, daha çok sayısal ve çoğunluk/azınlık temsiliyetleri saptanmaktadır.

Kantitatif Araştırma Modelleri

  • CAPI, CATI, CAWI, Mobil, Online, Panel
  • Marka İmaj, Konumlandırma ve İletişim Araştırmaları
  • Ürün ve Konsept Testleri
  • Segmentasyon
  • Memnuniyet ve İtibar Araştırmaları
  • Dijital Araştırmalar